Najważniejszy posiłek dnia

2018-06-05


Śniadanie zjedz sam

To nie pusty slogan. Ten pierwszy, poranny posiłek powinien być najważniejszym i najobfitszym w ciągu dnia. Jest niedopuszczalne, aby go pominąć a skład naszego śniadania powinien być przemyślany. Wartościowy posiłek, to nie tylko napełnienie pustego po nocy ?brzuszka?, ale przede wszystkim dostarczenie wszystkich potrzebnych organizmowi składników.

Zjedz śniadanie, wyjdź z drugim śniadaniem

To kolejna ważna rada, często powtarzana w kampaniach dotyczących zdrowego żywienia. Ważne aby nasz organizm dostawał paliwo do życia regularnie. Dlatego ważne jest nie tylko to, że tuż po obudzeniu dostarczymy mu energii, ale też to, żeby kolejnym posiłkiem nie była obiado-kolacja spożywana po dziesięciu godzinach. Komponujemy pierwsze śniadanie Wielu dietetyków poleca tuż po obudzeniu wypicie szklanki wody i od tego powinniśmy rozpocząć nasz dzień. Co do samego śniadania, pamiętajmy aby spożyć je do godziny po obudzeniu.

Jak je skomponować?

Musimy się nim porządnie najeść, ale pamiętajmy też, żeby z tym nie przesadzić ? musimy mieć siłę, aby wstać i ruszyć na podbój dnia. Aby dobrze rozplanować proporcje poszczególnych składników, talerz najlepiej podzielić na cztery części. Dwie z tych ćwiartek powinny zajmować owoce i warzywa, najlepiej w różnych kolorach ? pisaliśmy już o tym jakie jest to ważne, nie tylko z powodu, tego że kolorowy talerz smakuje lepiej. Kolejna ćwiartka to wysokobiałkowe produkty: jogurt, ser, ryba, mięso czy jaja. Zwróćmy uwagę na wartość tych białek. Wybierzmy mniej tłuste, bez zbędnych dodatków, zachowując zasadę mniej, a lepiej. Szukajmy dostawców tradycyjnych, zdrowych nie napakowanych chemią wędlin, wybierajmy sery i jogurty bez syropu glukozowo-fruktozowego, stabilizatorów czy konserwantów. Ostatnią ćwiartkę wypełniamy węglowodanami i tutaj również wybieramy je z głową ? zamiast słodkich bułeczek, maślanych rogalików czy słodkich płatków, wybierzmy kasze, pełnoziarniste pieczywo czy naturalne płatki. Zamiast gotowego musli, spróbujmy skomponować je samodzielnie, poszukajmy pieczywa z krótką listą składnikową, którego będziemy pewni.

Drugie wcale nie jest gorsze

Wychodząc z domu o godzinie siódmej, powinniśmy pamiętać, że z kolejnym posiłkiem nie możemy czekać do późnego popołudnia, kiedy po pracy, zakupach ściągniemy do domu. Nie zapominajmy o drugim śniadaniu do pracy czy do szkoły. Warto wstać chwilę wcześniej lub zaplanować to przed pójściem spać i przygotować sobie posiłek do zabrania. Nie musi być ono obfite i tak mocno rozbudowane jak pierwsze śniadanie, ważne aby dostarczyć organizmowi nieco energii. Jeśli nie mamy ochoty na przygotowanie jakiejś fajnej sałatki, niech będzie to ulubiony owoc, kromeczka chleba i plasterek sera lub wędliny.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixel