Habermus – sposób na ciepłe i zdrowe śniadanie

2016-11-28
Habermus – sposób na ciepłe i zdrowe śniadanie"Szczególnie cenne ze względów zdrowotnych jest spożywanie dania z ciepłego orkiszu jako pierwszego posiłku w ciągu dnia w formie tzw. habermusu.
Poranny habermus daje ciału to, co jest niezbędne do życia: białko, wartościowe węglowodany, szlachetne tłuszcze, wiele witamin, a przede wszystkim bogactwo podstawowych minerałów, które chronią przed - wywołaną stresem - nadkwasotą i stanami zapalnymi." - Tak pisze na temat habermusu Alfreda Walkowska, autorka książki "Powrót do harmonii. Program zdrowia według św. Hildegardy z Bingen." 

Na podstawie wskazań zaczerpniętych z tej książki przygotowaliśmy dla Was przepis na ciepłe śniadanie z płatków orkiszowych. Spróbujcie sami!

SKŁADNIKI:

JAK ZROBIĆ:

  1. Wszystkie składniki (z wyjątkiem migdałów i bakalii) gotować na małym ogniu około 10 minut - do wygotowania wody. 
  2. Na koniec posypać migdałami i bakaliami.

Uwaga dla diabetyków: dodanie całych ziaren orkiszu jest wskazane. Miód należy zastąpić 1/2 łyżeczki cukru owocowego oraz zwiększyć ilość cynamonu do 1 łyżeczki.




Pokaż więcej wpisów z Listopad 2016
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixel